torsdag 10 februari 2011

Min Alkoholtotem

Alkohol är den mest värdefulla resursen på planeten, och har dyrkats religiöst sen tidernas begynnelse. Dess avtryck på världen både har varit och är en grundsten i den mänskliga civilisationens uppgång och pågående fall.
Anledningen till detta är inte bara att sprit gör dig dum (källan till lycka), och underlättar sex för och med fula (både under akten och en utmärkt ursäkt till varför, efteråt), utan även den magiska kopplingen du får med naturen och ditt spirituella inre.

Ja mina vänner, vid berusning framanas ditt ärliga djuriska inre i form av personlighet- och karaktärsdrag från din alkoholtotem.

Och, när jag är som mest drucken projicerar jag: Hundvalpen

En förvirrad sådan.

Som hundvalp är mina främsta egenskaper harmlöshet och underhållningsvärde. På smått skakiga ben kommer jag ränna runt och storögt vifta på svansen inför alla jag ser för att bli upptäckt, sedd och omtyckt. Min givmilda natur och höga energi kan vara missriktad och utmattande för en del (kattpersoner kan dra åt helvete), men trösten är att jag är relativt enkelt distraherad och springer glatt och letar efter pinnen du låtsas kasta tills jag blir uttråkad och hittar nåt annat att göra.
Styrkor jag besitter är bland annat att jag har väldigt goda förutsättningar att passa in i många olika sociala situationer, att ingen känner sig hotad av min närvaro, att mitt viktigaste mål är att alla omkring mig är lyckliga och att det är väldigt få som kan hålla sig arga på mig dagen efter om jag har kissat på mattan.
Svagheter är dock bland annat att jag naivt kan missbedömma dåliga sociala situationer jag inte är personligen inblandad i, överskatta min egen plats i sällskapet och att jag förr eller senare kommer kissa på mattan.

Så, vad är din alkoholtotem?

/Omen22

2 kommentarer:

  1. Haha, klockrent ju! Måste säga att du har bra självinsikt i din fylla. Och efter att ha upplevt en hel del fyllor med dig så är det faktiskt mitt i prick!

    SvaraRadera
  2. Hehe, vad kan jag säga. Jag känner mig själv. ;)

    SvaraRadera