tisdag 27 september 2011

Frågelåda 2 - idé torka/idea wipe?

Det är i förstummad beundran jag läser om de syften Google nyttjas till, och scoopet Crang gjorde på hennes känslor kring sin existens. Rörd av historien har jag bestämt mig för att även jag försöka lasta av lite av bördan som bärs av internets misshandlade hustru.


Wow. Det här är väldigt mycket att ta in på en och samma gång. Ehm.. För att börja uppifrån har jag en stark föraning av att första frågan är ställd med ett genuint intresse för hur idioten skall kunna utföra dessa två otroligt komplicerade och krävande sysslor på en och samma gång, utan att misslyckas förskräckligt och åtdra sig någon brutal skada eller handikapp.

Den här frågan ger en sällsynt inblick i det dumma psyket, och svarar på två stora mysterier tidigare okända för vetenskapen. Det första är varför en så stor del av idioterna är feta, (eftersom fysisk aktivitet förvirrar dem på ett faktiskt fysiskt plan), och det andra, varför handikappade är allmänt kända för att bära hjälm.

"8/10 retards orsakas av dråpliga idrottsolyckor." - Statistiska centralbyrån.

Det enkla, men för idioten otänkbara svaret är följande; det största handikappet du möjligen skulle kunna få har redan drabbat dig, så den marginella skillnaden ytterligare ett/flera handikapp skulle innebära kommer knappt påverka hur du lever eller uppfattas. Spring tills du (oundvikligen) stupar.

Andra frågan, om hur det är meningen att man ska "torka", är egentligen rätt tvetydig i sin formulering, även om min intuition varnar om det värsta. Med lite enkel research besvaras min fasa.

Kom igen nu internet, vafan..

Det jag vill veta mest är hur de som undrat detta gjort hittills? Och vidare, vad gav dem tanken att något kanske inte stod rätt till?

-Är det en fråga om nyfikenhet över vad skötaren egentligen gör där nere?

-Vill de imponera på mamma med att inte få skit på gardinerna den här gången?

Jag vet inte ens hur jag ska svara på den här frågan på ett sätt som bibehåller min värdighet.

Hade jag inte misstänkt att jag skulle omges av en olidlig stank alla vakna timmar om de bara slutade torka sig vore det rådet jag skulle ge.

Är den dynamiken så svår att räkna ut skulle jag föreslå att du helt enkelt tar och dubbelkollar så allt du lämnat efter dig är i toaletten och sen tar en helkroppsdusch vid varje toalettbesök, följt av en skrubbning av allt du vidrört därinne före och efter besöket.

Tre svar in. Förvirringen är tät och rädslan total. Hur många i min närhet är det som inte klarar att torkar sig i röven utan att någon berättar det för dem? Internet är ett obehagligt verktyg när de som missar hanteringen de mest grundläggande kroppsliga funktioner kan dölja det faktumet med ingående guider, bara några klick bort. Med dagens ”smart”phones har idioten dessutom tillgång till dem dygnet runt, i alla situationer, tillfällen och miljöer.

Sista frågan är egentligen inte särskilt dum. Man behöver inte vara en idiot bara för att man inte får ligga (man kanske t ex är skitful). Utan den kändisstatus, charm, karisma och det enorma sexappeal jag är välsignad med är detta information man inte kommer åt hur lätt som helst, men eftersom internet är oförmögen att ge rätt svar så tar jag mig an även den här. Efter du blivit av med oskulden ska du känna mer eller mindre som efter varje gång du har sex; skam, förvirring, och en stark vilja att förstöra det du hade sex med.

Happy hunting!

//Omen22

1 kommentar: